— Conclusions —

Durant el període que vam estar analitzant anuncis (tres setmanes del mes d'abril, un total de 180 anuncis) vam acabar obtenint dades i percentatges preocupants. 

Un 73% dels anuncis analitzats són d'aliments amb més d'un 20% en massa de sucre. 

Vam veure que emeten amb alta freqüència un seguit d'anuncis que no fomenten una vida saludable i que efectivament generen un entorn obesogènic per als nens/es, per exemple:

  • TostaRica (31% dels productes anunciats) → 23g de sucre per cada 100 grams de galeta o sigui, amb 20 galetes arribem al límit de la AHA, que dictamina que no s'ha de sobrepassar la quantitat de 25g de sucre diaris.

  • ColaCao (17% dels productes anunciats) → 70g de sucre per cada 100 grams de producte o sigui, amb 5 cullerades arribem al límit

  • Phoskitos (26% dels productes anunciats) → 37g de sucre per cada 100g de producte o sigui, amb 2 phoskitos superem el límit proposat per la AHA


Per tant, amb un sol berenar de:

  • Un got de llet amb 2 cullerades de Cola Cao

  • 5 galetes TostaRica

  • 1 Phoskito

Ingerim una quantitat mínima de 27,55g de sucre, sobrepassant la quantitat recomenada de sucre diària!


La intencionalitat dels anuncis no té en compte la salut pública. Afegeixen la majoria d'ells un link al web d'habitos de vida saludable(https://www.habitosdevidasaludables.com), però en lletra petita. Ens fa la impressió que només volen poder dir que els fomenten, però realment no ho fan. Perquè no informen mai del contingut de sucres afegits ni de l'alt valor energètic. Miren de cridar al consum als infants barrejant realitat i ficció i afegint personatges famosos, ofertes o regals aprofitant el baix nivell crític i l'alt nivell imaginatiu que tenen els infants.



Hem elaborat uns gràfics a partir de les respostes obtingudes dels indicadors en els que ens hem basat. Els resultats han estat els seguents:

  • Barreja la ficció amb la realitat?

  • Fomenta un estil de vida saludable?

  • Ens presenta qualitats úniques dels aliments quan tots els productes del mateix tipus ja els tenen?

  • Apareixen personatjes famosos fora de promoció?

  • Hi ha idea d'estalvi o algun regal en la compra del producte en questió?

  • Indueix a pensar que l'aliment otorga habilitats fictícies al consumidor?


En general, ens adonem que:

Cap dels anuncis fomenta una dieta variada i equilibrada. L'únic que ofereixen és la URL de habitosdevidasaludables.com en lletra petita a peu d'imatge. No creiem que això fomenti realment cap canvi en la societat. La única informació que es pot veure en la web és que s'enmarca en l'estratègia NAOS de prevenció de l'obesitat i que els signants són les mateixes empreses que publiciten els seus aliments. Mireu-ho vosaltres mateixos: https://www.habitosdevidasaludables.com/firmantes.php. No sembla que pugui haver-hi una regulació seriosa quan són les mateixes empreses que es regulen a elles mateixes. Ens sembla que hi ha molta imatge i poc fons.

I qui acaba rebent les conseqüències de tot plegat? Els infants. 

No volem, no podem permetre que l'obesitat infantil segueixi creixent.

La gran eina pel canvi és la informació! 

I aquesta és la nostra motivació per a la propera fase: la difusió.

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar