— Mètode científic —
Identificació del problema
"L'obesitat infantil s'ha multiplicat per deu en els darrers quaranta anys."
Elaboració de la pregunta
Acord sobre la hipòtesi
Informació i documentació
A nivell publicitari ens hem basat en el codi PAOS de corregulació de la publicitat d'aliments i begudes dirigida a menors, prevenció de l'obesitat i salut (juny 2005). Modificat al 2012 i al 2013.
A nivell nutricional ens hem basat en diferents articles de la OMS i la AHA; especialment en l'informe 2016 de la OMS per acabar amb l'obesitat infantil.
Recollida de dades
Vam decidir analitzar els anuncis de tres setmanes d'abril. Vam escollir els canals infantils: Disney Channel, Boing i Neox Kids. I les franges horàries: de 17h a 19h entre setmana i de 8h a 20h els caps de setmana.
Així vam generar una base de dades de 180 anuncis sobre els que vam analitzar diferents criteris, basant-nos en el codi PAOS.
- Barreja ficció i realitat?
- Ens presenta característiques del producte com úniques quan tots els productes del mateix tipus la tenen?
- Apareixen personatges famosos fora de promoció?
- Apareix una idea d'estalvi o regals comprant el producte en qüestió?
- Presenten unes habilitats fictícies relacionades en el consum del producte?
- Fomenta un estil de vida actiu?
- Mostra una dieta variada?
- Apareixen fruites, verdures o avantatges de portar una vida saludable?
- Informa sobre la quantitat de sucres afegits o la quantitat diària recomanada?
A més, vam incloure l'análisi nutricional dels productes més anunciats fixant-nos especialment en l'aport energètic, els sucres afegits i els greixos saturats.
Anàlisi de dades
Un cop recollides totes les dades vam fer càlculs i gràfiques per analitzar-los
- Obtenció de conclusions
- Revisió de la hipòtesi
Un 73% dels anuncis analitzats són d'aliments amb més d'un 20% en massa de sucre.
- Difusió i obertura a la comunitat