— Mètode científic —

  • Identificació del problema

"L'obesitat infantil s'ha multiplicat per deu en els darrers quaranta anys."

  • Elaboració de la pregunta 

La publicitat podria induir a l'obesitat infantil

  • Acord sobre la hipòtesi

La publicitat genera un ambient obesogènic. La quantitat de sucre afegit als productes anunciats supera els límits saludables.


  • Informació i documentació

A nivell publicitari ens hem basat en el codi PAOS de corregulació de la publicitat d'aliments i begudes dirigida a menors, prevenció de l'obesitat i salut (juny 2005). Modificat al 2012 i al 2013.

A nivell nutricional ens hem basat en diferents articles de la OMS i la AHA; especialment en l'informe 2016 de la OMS per acabar amb l'obesitat infantil.


  • Recollida de dades 

Vam decidir analitzar els anuncis de tres setmanes d'abril. Vam escollir els canals infantils: Disney Channel, Boing i Neox Kids. I les franges horàries: de 17h a 19h entre setmana i  de 8h a 20h els caps de setmana.

Així vam generar una base de dades de 180 anuncis sobre els que vam analitzar diferents criteris, basant-nos en el codi PAOS.

  • Barreja ficció i realitat?
  • Ens presenta característiques del producte com úniques quan tots els productes del mateix tipus la tenen?
  • Apareixen personatges famosos fora de promoció?
  • Apareix una idea d'estalvi  o regals comprant el producte en qüestió?
  • Presenten unes habilitats fictícies relacionades en el consum del producte?
  • Fomenta un estil de vida actiu?
  • Mostra una dieta variada?
  • Apareixen fruites, verdures o avantatges de portar una vida saludable?
  • Informa sobre la quantitat de sucres afegits o la quantitat diària recomanada?

A més, vam incloure l'análisi nutricional dels productes més anunciats fixant-nos especialment en l'aport energètic, els sucres afegits i els greixos saturats.

  • Anàlisi de dades

Un cop recollides totes les dades vam fer càlculs i gràfiques per analitzar-los

  • Obtenció de conclusions
Vam discutir sobre els resultats obtinguts, vam desgranar les informacions més notables i vam elaborar les nostres conclusions

  • Revisió de la hipòtesi
Les conclusions confirmen la nostra hipòtesi.

Un 73% dels anuncis analitzats són d'aliments amb més d'un 20% en massa de sucre.

  • Difusió i obertura a la comunitat
Vam dissenyar un pla de difusió que trobareu en aquest mateix web.
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar